Естетичният бизнес и Facebook
Част 1: Защо е добре да общувате с клиентите си през бизнес страница, а не през личния си профил
Нашата мисия е да развиваме вашия бизнес. А в дигиталната ера задължителна съставка за развитието на успешния естетичен бизнес е качественото му присъствие в социалните мрежи. Според последните статистики Facebook е безспорно най-използваната социална мрежа в България, което означава, че огромен процент от вашите потенциални клиенти са активни потребители. Затова започваме серия от статии, с които искаме да ви помогнем да създадете и развиете аудитория там, която истински ще се вълнува от посланията и услугите ви. Много от нещата, които ще научите от тази серия, можете да приложите и за Instagram, макар че втората по популярност социална мрежа в България има специфики, на които задължително ще посветим отделна статия по-късно. В днешната статия маркетинг специалистите на Beauty Sector дават ценни и практични съвети за това как да създадете страница във Facebook и защо е добре да го направите. В следващите статии ще ви посъветваме как да оформяте съдържанието, което публикувате от страницата си, за не губите никога интереса на своите клиенти.
Предимствата на страницата
Има два типа присъствие във Facebook: профилите, които са предназначени за физически лица, и страниците, които са за бизнеси. Най-общо казано, в малкия свят на Facebook профилът е човек, а страницата: фирма. Всеки личен профил (човек) може да създаде страници (фирми), на които да бъде администратор. Когато общувате с аудиторията от името на бизнеса си, да го правите през страница е много, много по-добре. Ето няколко причини:
Няма ограничения
Един личен профил във Facebook може да има максимум 5000 приятели – ограничение, наложено от самата социална мрежа. Страниците обаче могат да имат неограничен брой последователи, а ние знаем, че ако управлявате социалните си мрежи правилно, аудиторията, която ще искате и ще можете да достигнете, със сигурност ще надхвърли 5000 души.
Професионално е
Един бизнес, който комуникира с клиентите си през страница, изглежда много по-авторитетно. Добре управляваната страница е доказателство за това, че държите на бизнеса си и на своите клиенти и не искате да ги занимавате с подробности от личния си живот. Помнете: вашите клиенти ще ви последват във Facebook заради вашия бизнес. А с онези от тях, с които наистина се сприятелите, можете да споделите и дигиталното си лично пространство: вашия профил.
Можете да рекламирате
За разлика от личния профил, страницата ви дава опция да използвате Facebook реклама. Най-простият начин да направите това, е да спонсорирате публикациите си. Когато направите това, алгоритъмът на Facebook ще покаже публикацията на по-голяма аудитория, а вие имате възможност да изберете каква да бъде аудиторията по възраст, местожителство и други параметри. Ще обясним повече за Facebook рекламата в следваща статия.
Можете да получавате ревюта
Още една много важна екстра, предлагана от страниците, но не и от личните профили, е опцията клиентите ви да дават оценка на вашия бизнес, като ви оставят ревюта. Ревютата са безценни, защото представляват личния опит на клиента след контакта му с вас, публикуван на страницата ви и достъпен за всички потециални клиенти. Няма по-могъщ инструмент да спечелите клиент, който още се колебае дали да дойде при вас, от позитивните ревюта на десетки и стотици, които вече са го направили и са щастливи от избора си ;) Можете да използвате клиентските ревюта с техните си думи, за да създавате публикации от страницата си: нещо, на което ще обърнем специално внимание в следващата статия от серията.
Можете да следите ефекта от това, което публикувате
За разлика от личния профил, страницата поддържа автоматична статистика за всичко, което се случва на нея. Тя ще ви уведоми до колко хора Facebook алгоритъмът е довел вашето съдържание (reach) и колко хора реално са взаимодействали с него (engagement), като взаимодействията могат да са кликове, четения, споделяния, реакции и др. Тази статистика е изключително ценна, защото ви показва в реално време на какви послания реагира вашата публика и кои послания не я интересуват, а вие можете да се научите не само успешно да общувате с нея, но и да вземате бизнес решения, които да ударят право в целта.
Не сте сами
Когато създадете страница, вашият личен профил е неин администратор по дифолт. Можете обаче да дадете права и на други хора, които също могат да публикуват съдържание от името на страницата, например ако решите да наемете дигитален специалист. Съветваме ви още със създаването на страницата да дадете администраторски права на близки хора, на които можете да разчитате, заради зачестилите опити за хакове на лични профили и страници. Така дори и някой хакер да успее да ви отнеме правата над страницата ви, другите администратори могат да реагират, за да предотвратят пълната ѝ загуба.
Как да създадете Facebook страница
Ако още не сте го направили, многото ни аргументи със сигурност са ви убедили, че е време да създадете страница за вашия бизнес. Ето как:
- Отидете на facebook.com/pages/create. За да го направите, трябва да имате личен профил, който да стане администратор на страницата.
- Изберете Page type или какъв тип да е страницата. Във вашия случай това ще е „Местен бизнес“ или Local business.
- Попълнете стъпка по стъпка необходимата информация. Ще имате нужда от кратко и дълго описание на бизнеса си, профилна снимка и кавър снимка (или снимка на корицата). Ще обясним в детайли какви трябва да бъдат те и как да ги направите в следващата статия от серията.
- Кликнете на Create Page.
И ето, че вече разполагате с най-добрия възможен канал, за да достигнете до хората, които търсите, във Facebook. Създали сте своята страница. От тук нататък следва едно вълнуващо приключение, а ние с радост поемаме заедно с вас по пътя, за да ви разкрием как да създавате качествено съдържание за страницата си, за да представите своя бизнес в най-добрата светлина.
Очаквайте повече в следващата ни статия от серията „Естетичния бизнес и Facebook“.