Естетичният бизнес и Instagram
След като вече разгледахме предимствата на Facebook страницата, дойде ред и на една от най-големите и влиятелни социални мрежи в света – Instagram.
През последните няколко години Instagram се превърна в една от най-популярните платформи в България (втора след Facebook), което я прави и чудесен маркетингов инструмент, който можете да използвате във ваша полза.
Предимствата на бизнес профила в Instagram
В Instagram има два типа профили: личните профили, които са предназначени за физически лица и бизнес профилите. Бизнес профилът ви представлява „лицето“ на бранда ви и дава много повече възможности да се свържете с аудиторията си и да я ангажирате.
Ето и няколко причини защо трябва да имате присъствие в Instagram:
Instagram е една от най-популярните социални медии, аудиторията ви е там
Според Instagram в социалната мрежа има над 1 милиард активни потребители, а от тях над 500 милиона използват платформата ежедневно. В това море от хора е гарантирано, че ще откриете правилната аудитория за бизнеса си, нужно е само да имате желание.
И докато Tik-tok завладя света на тийнейджърите, Instagram доказано е по-гостоприемен за по-зрелите потребители – тези на възраст над 25 години, добре информирани, които следят „околния“ свят и обичат да споделят своето мнение за продукти и услуги.
Рекламиране на съдържание
Най-голямата разлика между личния и бизнес профила е, че имате възможност да спонсорирате постове и сторита. Можете да спонсорирате директно през приложението от бутона „Promote”, който се намира под всеки пост в профила ви.
Анализ на резултатите от рекламата (Insight)
Анализът или „Insights” е достъпен само за бизнес акаунтите. Той се намира в профила ви, горе в дясно. Там ще намерите информация за промяната на броя последователи и достигнатите потребители за изминалите 7 дни. Така можете да се ориентирате как се развива профилът ви в краткосрочен период от време.
Секция „Actions” пък ще ви предостави информация за броя посещения на профила ви по дни и броя кликове на линка, поставен в описанието ви, по този начин можете много лесно да следите кога има намаляване или покачване на броя потребители, разгледали профила ви.
Можете да си партнирате с инфлуенсъри
Що се отнася до социалните мрежи и най-вече Instagram има „обикновени“ потребители и „инфлуенсъри“. За тези, които не са запознати инфлуенсърите са онлайн знаменитости, които се занимават с популяризацията на брандове или продукти.
Инфлуенсърите предоставят ефективен начин за бързо популяризиране и изграждане на доверие към бранда. Ако намерите правилния за вас инфлуенсър, вашият бранд или продукт може да достигне до хиляди последователи само с няколко публикации.
Хаштаговете могат да увеличат видимостта ви
Въпреки шегите за прекомерната употреба на хаштагове, когато се използват правилно те наистина са неразделна част от дигиталния маркетинг. Instagram ви дава възможност и да ги „следвате“, за да бъдете в течение с актуална тема/тенденция, а също можете и да създадете свои хаштаг, за да популяризирате нов продукт или услуга.
Предлага много начини да представите съдържанието си по креативен начин и да ангажирате аудиторията си
Може би най-голямото предимство на Instagram е, че ви предлага неограничена възможност да бъдете креативни и да ангажирате аудиторията си. Покажете на клиентите си, че вашият бранд има личност и разкажете за себе си чрез сторитата, постовете и набралите наскоро изключителна популярност reels. Колкото повече харесвания, коментари и споделяния получавате, толкова повече хора ще се допрат до бизнеса ви. Можете да достигнете до повече хора и да получите повече ангажираност от потребителите, ако си партнирате с други брандове, чрез използването на популярни хаштагове или чрез постоянство и публикуване на ангажиращо съдържание.
Можете да следите конкуренцията
В Instagram много лесно можете да следите конкурентите си – да видите как те взаимодействат със своите последователи, колко често публикуват, какво публикуват и как ангажират аудиторията си, което ви позволява да изготвите по-добра лична стратегия за бранда си.
Insrtagram сторита
Последно, но не и по важност е формата „Stories”, който дава възможност да изградите връзка с последователите си, като им покажете, че вашият бизнес има човешка страна и не е безличен. Сторитата ви дават свободата да публикувате разнообразно съдържание, което ще е налично само 24 часа, след което изчезва и никой друг освен вас няма да може да го вижда. Можете да публикувате буквално всичко, което искате, без да се притеснявате, че ще нарушите „темата“ на вашия Instagram профил. Инстаграм сторитата са страхотен начин да обявявате намаления или конкурси с награди, или просто да покажете как се сработвате с екипа си. От промоционални снимки и клипове до забавно и безгрижно съдържание, редовното публикуване на сторита ще ви помогне да поддържате страницата си свежа. Създавайте съдържание, което ще накара последователите ви да се интересуват и да следят редовно бранда и профила ви.
Как да създадете Instagram Business профил
За да създадете Instagram Business акаунт трябва да си създадете нов профил (регистрирайте се с бизнес имейла си). След като имате нов профил трябва да го превърнете в бизнес профил. Като за начало го направете публичен (Settings >> Private Account(Off)), после от менюто Settings изберете Switch to Business Profile, след което свържете Facebook бизнес страницата, на която сте админ (за да свържете двата акаунта влезте в Settings >> Linked Accounts >> Facebook), добавете локацията на бизнеса си, телефон за връзка и линк към сайта ви, ако не са се прехвърлили автоматично от фейсбук страницата ви, и сте готови.
Ако имате личен акаунт, можете много лесно да свържете двата профила, да превключвате, когато си поискате и да ги управлявате от едно приложение. Можете да свържете акаунтите си, като влезете в профила си, отидете на Settings и потърсите най-долу в списъка опцията „Add account“.