След като разгледахме гигантите Instagram и Facebook, в тази статия ще отделим време на една малко по-различна социална платформа, която според нас е може би най-доброто място за стартиращ бизнес в областта на красотата – Pinterest. Да, скролваме там почти толкова, колкото в Instagram, и запазваме идеи на поразия.

Какво е Pinterest?

Pinterest е социална мрежа за споделяне на визуално съдържание. С милиарди „пинове“ в Pinterest винаги ще намирате вдъхновяващи идеи за вас или вашия бизнес. Също така можете и да създавате собствени „пинове“ и бордове, за да споделяте идеите и продуктите си с другите хора в платформата.

  1. Пинове/Pins
    Пинове или „иглички“ са отметки, които хората използват, за да запазват любимото си съдържание в Pinterest. Те могат да са изображения, клипове или продукти. Всеки пин може да бъде обвързан с линк, което го прави чудесен източник на трафик към вашия сайт.
  2. Бордове/Boards
    Бордовете са местата, където потребителите запазват своите пинове. Те могат да се разделят подобно на папки на компютрите ни и всеки борд да е с различна тематика.

Защо да използвате Pinterest за вашия бизнес?

С над 450 милиона активни потребители всеки месец, Pinterest заема 14-то място по брой активни потребители. Pinterest може да не е най-голямата социална мрежа, но за сметка на това е една от най-влиятелните по отношение на вземането на решение от потребителите спрямо планиране и покупка на продукти. Pinterest е платформа, която потребителите използват за вдъхновение и ето защо е чудесно място за всеки бранд било то чисто нов на пазара или вече установен.

А ето и някои интересни факти за платформата, за да прецените дали Pinterest е подходящ за вашия бизнес:

  • 60% от потребителите на Pinterest са жени, а жените между 25-34 години съставят 30% от активните потребители
  • 89% от потребителите на Pinterest използват платформата за вдъхновение за покупка
  • 85% от потребителите са си купили нещо, вдъхновени от „пинове“ на брандове в Pinterst
  • 66% от потребителите намират нови брандове или услуги в платформата, за които не са чували
  • 97% от търсенията в платформата не са обвързани с даден бранд, което означава, че ако използвате правилно ключови думи в „пиновете си“ можете да достигнете до огромна аудитория
  • Потребителите са три пъти по-склонни да посетят уебсайт на бранд, който са открили в Pinterest, отколкото в която и да е друга социална медия.
  • Рекламирането в Pinterest е два пъти по-евтино от колкото в другите социални мрежи
  • 80% от редовните „Пинери“ (ползватели на платформата) са открили нова марка или продукт в Pinterest.

Pinterest е уникална платформа на фона на всички останали социални медии, тъй като потребителите ѝ не само споделят съдържание, но и запазват идеи или продукти, към които могат да се върнат по всяко време. Пиновете имат много по-дълъг „живот“ в сравнение с публикациите в Instagram или Facebook, които изчезват в океана от постове и информация. Потребителите на Pinterest са склонни да мислят за бъдещето, те използват платфората, за да планират конкретни събития, моменти или да се вдъхновят било то за красота, дизайн, архитектура, кулинария и всичко, от което имат нужда и се интересуват.

Ако желаете да използвате Pinterest за вашия бизнес, подобно на почти всяка една социална мрежа ще трябва да си създадете бизнес профил. За да създадете бизнес акаунт, следвайте тези стъпки:

  1. За да стартирате нов бизнес акаунт, без да го свързвате със съществуващ личен акаунт в Pinterest, уверете се, че вашият личен акаунт не е логнат в Pinterest.
  2. Посетете страницата за създаване на бизнес акаунт в Pinterest. Или изберете „Create a business account“ от стандартната страница за вход в Pinterest чрез уеб или мобилно устройство.
  3. Въведете своя имейл адрес, възраст и създайте парола.
  4. Кликнете върху „Създаване на акаунт“.
  5. Въведете името на вашия бизнес, уебсайт, държава и език на следващия екран.

След това ще изберете фокуса на вашия бизнес, неговия тип и дали искате да пускате реклами в този момент.

Последното меню ви дава опции за създаване на пин, увеличаване на целевата аудитория или показване на вашата марка. Ако не искате да правите нищо в момента, можете да щракнете върху Отказ, за да видите вашето бизнес табло за управление на Pinterest.

След като профилът на вашия бизнес Pinterest е настроен, трябва да сложите линк към уебсайта си, като добавите мета маркер или HTML файл. Pinterest предоставя указания в раздела „Claim“ в настройките.

Ако искате да превключите личния си акаунт в бизнес профил, можете лесно да направите това в настройките.

След като ви запознахме с основите на Pinterest и неговите функции, вече можете да „разцъкате“ мобилното приложение или десктоп версията, за да прецените дали Pinterest е за вас, или не, и да свикнете малко с платформата преди следващата ни статия. В следващия материал ще ви дадем някои полезни съвети как да използвате платформата в полза на вашия бизнес и как да достигнете до възможно най-много хора с минимален бюджет, а до тогава да сте си оптимизирали профилите!