Наех рекламен специалист. А сега какво?
Как да дадем задание на специалиста, така че да рекламира бизнеса ни възможно най-добре.
Вече сме писали за това как и къде да откриете подходящия рекламен специалист, за да създадете професионалния облик на вашия бизнес. След като обаче „химията“ ви с него се е получила и общата работа е на път да започне, идва реда на най-важната стъпка – да му дадете цялата информация, която ще му е нужна, за да рекламира възможно най-добре вашия бизнес. Посвещаваме днешната статия на тази тема и отново ще ви дадем няколко полезни съвета, които да ви спестят труд и време.
1. Организирайте предварителна среща
Преди да пристъпите към задание, най-добре е да организирате среща с избрания от вас специалист. Съветваме ви срещата да е през някоя от онлайн платформите като Google Hangouts или Zoom – така ще инвестирате възможно най-малко време, а и ако не държите на лични срещи, можете да наемете специалист, без да се съобразявате с локацията му, което ви дава доста по-голям избор. Най-добре е да го попитате с коя платформа работи той и да го оставите да организира техническата част – в днешно време няма професионалист на свободна практика, който да не е свикнал да работи през онлайн платформите.
2. По време на срещата
Преди срещата задължително се подгответе с информация за вашия бизнес: от колко време съществувате, кои са вашите предимства пред конкурентите и най-важното: кой е мечтаният ви клиент и какви резултати искате да постигнете с рекламата. Подгответе и т.нар. референции: това са примери за материали на други бизнеси, които ви харесват. Ако искате да ви изработят сайт, намерете 3 сайта, които харесвате, и ги покажете на специалиста, за да го ориентирате. По време на срещата той ще уточни всички останали материали, които ще му трябват, за да си свърши работата: например текстове, лого, снимки и т.н.
Не пропускайте да уточните срок за изработка, както и условия на заплащане. Изберете и най-удобния и за двете страни начин за оперативна работа: дали ще обменяте информация по мейл, в чат или по друг начин.
3. След срещата
Оформете всичко, което сте уточнили по време на разговора, в писмен вид: това е т.нар. Бриф (или задание). В брифа напишете какви материали искате (в какво се състои задачата), какъв е срокът за изработката им, посочете или приложете референции и допълнителна информация. Потвърдете и начина и условията на плащане. След това изпратете информацията по мейл. Целта на това упражнение е да има писмена следа за най-важните неща, за които сте се разбрали, както и да няма обърквания. Колкото по-ясно и конкретно разпишете какво искате, толкова по-бързо и безоблачно ще протече работата.