През 2020 година, Instagram пуснаха така наречените „reels” . Instagram Reels е формат за видео съдържание, който позволява на потребителите да създават и споделят кратки (до 60 секунди) видеоклипове, които за разлика от Instagram Stories не изчезват след 24 часа. Въпреки, че в началото, когато пуснаха формата, платформата беше критикувана, че подражава на TikTok, Instagram Reels получи положителни отзиви от потребителите си. Подобно на TikTok, Reels предлага набор от инструменти за редактиране (филтри, надписи, стикери и други), които позволяват на потребителите да създават ангажиращи и забавни видеоклипове. Ако ви е интересно да видите какво представляват Reel-овете ви съветваме просто да отворите приложението на начална страница и да натиснете най-долу посредата, а ако искате да сменяте клипчетата просто скролвайте надолу.
И така, това е накратко за същността на Reels, а сега може би се питате вече защо ви запознаваме с този инструмент и дали можете да го използвате във вашата маркетингова стратегия и в полза на вашия бранд? Отговорите на тези въпроси ще получите малко по-надолу.
Представете продуктите си
Както ви казахме горе, потребителите могат да попаднат на всеки Reel чрез опцията Explore, което означава, че могат да попаднат и на ваше съдържание дори и да не ви следват! За да помогнете на алгоритъма да разбере за какво е вашето съдържание и да го представя на правилната аудитория, използвайте хаштагове и добро описание.
Споделяйте „задкулисно“ съдържание за вас и вашия бизнес
„Задкулисното“ съдържание помага на последователите ви в Instagram да разберат кои сте, каква е вашата кауза и защо продавате. Този вид съдържание е представително, печели доверие и изгражда силна връзка между вас и вашата аудитория.
Създавайте образователно съдържание
Образователното съдържание тип „как да се грижим за кожата си“, „топ 5 съвета как да поддържаме форма покрай празниците“ или „тайната за приготвяне на вкусна мусака“ е сред най-гледаното и търсено в Instagram Reels.
Обявявайте вашите разпродажби, промоции и оферти
Instagram Reels са чудесни за обявяване на промоции на продукти и/или услуги, празнични намаления или оферти и игри от типа „-30%, ако поканиш 5 приятеля да харесат и споделят поста ни“. По този начин ангажирате аудиторията си и им давате причина да отварят страницата ви от време на време, за да видят какво ново сте пуснали и да сте „top of mind“.
Останете истински и не копирайте съдържание от конкурентите си!
Най-успешните брандове и бизнеси са тези, които остават истински към себе си и показват „човешката“ си страна, и отказват да бъдат перфектни през цялото време, защото никой не е перфектен винаги 😉 Съсредоточете се върху оригиналността, автентичността и забавлението, а не върху перфекционизма и качеството.
Използвайте реклами в Instagram Reels
От юни тази година (2021), Instagram позволиха рекламирането на Reels. Ако акаунтът ви е бизнес ще имате възможност да следите популярността на клиповете, рийча, трафика, колко пъти е видяно клипчето и колко човека са отворили линка в описанието (ако имате такъв).
Рекламирането на Reel-овете предлага на брандовете нов начин да достигнат до целевата си аудитория.
Ако сме ви убедили, че Instagram Reels са подходящи за вашия бизнес и искате да ги имплементирате във вашата маркетингова стратегия, сега ще ви разкажем кои са стъпките за създаване на клипове:
Можете да създадете Reels по два различни начина, вие изберете кой е най-удобен за вас:
Първият начин е през раздела Reels (по средата на сайдбара в приложението), после натиснете камерата в горния десен ъгъл и снимайте.
Вторият начин е като swipe-нете надясно и ви се отвори камерата за снимане на сторита, след това най-долу изберете „Reels“ и сте готови за действие.
П.С. Когато сте снимали Reel,можете да добавите всеки от ефектите и филтрите на Instagram.
Използвайте хаштагове
Хаштаговете, използвани правилно в Pin-овете също могат да ви помогнат да достигнете до повече хора. Можете да включите до 20 хаштага на Pin, но 3-5 добри хаштага могат да бъдат много по-ефективни отколкото да наспамите описанието си с 20. Уверете се, че текстовото съдържание, което, публикувате във вашите публикации и хаштагове са свързани и допълващи се.
Пиновете с хаштаг „new“ водят до 9 пъти по-висока информираност. Според данните на Pinterest, хората забелязват, когато нещата са „нови“ и ги помнят по-дълго време. Така че, ако искате да покажете нещо ново, не забравяйте да включите тага в описанието.